Μαμά τι είναι Facebook;;

....Μου έθεσε το ερώτημα ο μικρός μου πριν λίγο! Η αλήθεια είναι πως μια τέτοια ερώτηση την περίμενα , αλλά λίγο αργότερα.. Ίσως του χρόνου. ..
Και τώρα τι λένε; Όχι πως είχα πρόβλημα να του δώσω απάντηση αλλά φοβόμουν τη συνέχεια ..."Κι εγώ θέλω facebook! Οι φίλοι μου στο σχολείο, έχουν!" η οποία ήρθε αμέσως μετά την απάντηση μου. Την περίμενα τη συνέχεια, πρέπει να σας πω,  επειδή έχω ήδη δει τυχαία συμμαθητές του γιου μου στο Facebook! Δεν ξέρω αν σας είπα πως ο γιόκας μου (και οι συμμαθητές του βεβαίως βεβαίως) είναι μόλις οκτώμισι χρονών, πράγμα που για μένα  είναι εντελώς απαγορευτικό για να έχει λογαριασμό στο facebook. Μην τρελαθούμε κιόλας! Εντάξει, να τα ενημερώνουμε τα παιδιά, να τα αφήνουμε να μαθαίνουν την τεχνολογία, αλλά κάπου πρέπει να μπαίνει κι ένα όριο!.. Τώρα θα μου πείτε , πως τα παιδιά που έχουν λογαριασμό στο facebook τον έχουν μόνο για παιχνίδια και για να βρίσκουν τους φίλους τους... Και θα σας πω εγώ... γιατί χάθηκαν οι άλλες σελίδες με παιχνίδια- όπου κι εκεί πρέπει να υπάρχει γονικός έλεγχος- και τα τηλέφωνα για να βρεθούν οι φίλοι μεταξύ τους; Σε αυτή την ηλικία, κατά τη δική μου άποψη, τα παιδιά πρέπει να είναι παιδιά, μοντέρνα μεν αλλά παιδιά! Και το μπλε κοινωνικό δίκτυο , ε, πως να το κάνουμε ΔΕΝ είναι για παιδιά! Μπορεί εμείς να είμαστε ήσυχοι σαν γονείς πως ελέγχουμε την κατάσταση, να γνωρίζουμε απέξω κι ανακατωτά τους κωδικούς με τους οποίους μπαίνει και να μπαίνουμε κρυφά στο προφίλ του για να δούμε τι λέει και τι κάνει, αλλά αλίμονο, τα παιδιά μεγαλώνουν και μαθαίνουν πιο γρήγορα απ' όσο νομίζουμε και δεν θα αργήσει η μέρα που το παιδί μας θα ξέρει τον τρόπο να αλλάξει κωδικό, ή ακόμη και να φτιάξει καινούργιο προφίλ. Και την πόρτα θα την έχουμε ανοίξει εμείς!
   Πείτε με οπισθοδρομική- πράγμα που δεν είμαι κι όσοι με ξέρουν το γνωρίζουν καλά- όμως το παιδί μου θέλω να το προστατέψω για όσο παραπάνω καιρό μπορώ. Έχω δει άσχημα πράγματα εκεί μέσα (έτυχε μια μέρα!) έχω δει εικόνες με παιδιά που ούτε θέλω να σκέφτομαι ούτε να θυμάμαι, και συνειδητοποίησα πόσοι επιτήδειοι και άρρωστοι υπάρχουν που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο δίκτυο για τους δικούς τους σκοπούς! Κι ο έλεγχος δεν επαρκεί. Γιατί να το ρισκάρω; Γιατί να βάλω το παιδί μου σε μια "αρένα" (ναι αρένα) κοινωνικής δικτύωσης ενώ γύρω παραμονεύουν λιοντάρια; ..
Προς το παρόν το αποφεύγω, και νομίζω πως αυτό είναι το καλύτερο. Του εξήγησα βεβαίως τι ακριβώς είναι αυτό το δίκτυο, και του είπα πως δεν είναι ακόμα για την  ηλικία του. Αν στο μέλλον επιμείνει , γιατί είναι σίγουρο πως δεν θα το αποφεύγω για πάντα, τουλάχιστον θα προσπαθήσω να το προστατέψω με την σωστή ενημέρωση!

Αν ήδη το παιδί σας έχει λογαριασμό στο facebook για να παίζει παιχνίδια φροντίστε:

- Να γνωρίζετε τον κωδικό του και να ελέγχετε τακτικά τις κινήσεις του. Ναι το ξέρω πως δεν είναι σωστό να το ''παρακολουθείτε'' αλλά για το παιδί σας πρόκειται, έτσι κι αλλιώς εσείς του το φτιάξατε το προφίλ!
-Να μην έχει φωτογραφία του στο προφίλ. Μπορεί να προκαλέσει άλλους "φίλους" φαινομενικά ''ανήλικους''- μην νομίζετε πως είναι τόσο ανόητοι να δείξουν αληθινό πρόσωπο.
-Να χρησιμοποιεί ψευδώνυμο και να μην δημοσιεύει στοιχεία της ζωής του, τηλέφωνα, διεύθυνση κλπ.
-Να έχει μόνο φίλους που γνωρίζετε κι εσείς οι ίδιοι, και είναι από το περιβάλλον του και της ηλικίας του! 
- Αν γίνεται, να ενεργοποιήσετε τη λειτουργία που καθιστά τον λογαριασμό μη ορατό στην αναζήτηση ( είναι στις ρυθμίσεις απορρήτου , αν δεν κάνω λάθος).

Όλα αυτά για την περίπτωση που το παιδί είναι σε μικρή ηλικία. Όταν νομίζετε πως έχει αρκετή ωριμότητα για να διαχειριστεί την κατάσταση μόνο του, τότε μόνο η σωστή ενημέρωση από εσάς και οι συμβουλές σας μπορούν να το βοηθήσουν.

Καλό σας απόγευμα...


SHARE

Βάσια Ακαρέπη

  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

8 σχόλια:

  1. Συμφωνω απολυτα μαζι σου,εχω γραψει και εγω κατι στο παρελθον γιαυτο.Ολα με μετρο και οταν πρεπει παντα με τον απαραιτητο ελεγχο μεχρι καποια ηλικια.Και οχι δεν χρειαζεται το φμπ για να παιξει παιχνιδια,ουτε να βρει φιλους οπως σωστα ειπες υπαρχει τηλ.Μετα αναρωτιουνται οι γονεις γιατι τα παιδια ειναι κακοι μαθητες ή εμπλεξαν και αλλα πολλα.Μαζι σου σαυτο συμφωνω απολυτα το ιντερνετ μονο μαζι σου και για εκπαιδευτικους λογους κυριως και αν θελει παιχνιδι σωνει και ντε οχι μεσω σελιδας με τσατ.
    Καλο βραδυ να εχεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάτι είχε πάθει το σύστημά μου και δεν μπορούσα να δημοσιεύσω σχόλια! ... Έτσι ακριβώς φίλε μου γάτε! Αλίμονο αν αρχίσουν τα παιδιά από τα πέντε τους να έχουν λογαριασμό στο φεις, στο σκαιπ κλπ κλπ.... Παιδιά πότε θα είναι;; Καλημέρα!

      Διαγραφή
  2. Όπως και ο γατος μου έτσι και εγω είχα κάνει μια ανάρτηση για τους κινδύνους που κρύβει το διαδίκτυο γενικότερα. Συμφωνώ με τις απόψεις σου και θεωρώ πως είναι νωρίς. Υπάρχουν και άλλα παιχνίδια και μάλιστα εκτός ιντερνετ και γενικά άλλες ασχολίες για μικρά παιδιά! Με θλίβει που αρκετοί γονείς δεν το καταλαβαίνουν αυτό και προκειμένου να έχουν ήσυχο το κεφάλι τους αφήνουν τα παιδιά να λιώνουν με τις ώρες μπροστά από έναν υπολογιστή.

    Καλημέρα! Πολλά φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως το είπες, ''να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο" .... Αλλά δεν είναι πάντα έτσι , υπάρχουν και γονείς που νοιάζονται πραγματικά , αλλά στα πλαίσια το ''είμαστε προχώ γονείς'' επιτρέπουν τα πάντα! Ούτε κι αυτό είναι σωστό.. Ισορροπίες πρέπει να υπάρχουν και όρια όπου χρειάζεται!

      Διαγραφή
  3. Με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνη!!
    Πρέπει να υπάρχουν και κάποια όρια.. Όλο αυτό -ειδικά με το facebook- έχει παραγίνει.. Μπορείς να του προτείνεις πολύ πιο ενδιαφέροντα πράγματα να απασχοληθεί και να μη νιώσει ποτέ "μεονεκτικά" που εκείνος δεν έχει fb γιατί ξέρεις παίζει και αυτό στις ηλικίες τους! Στα μάτια των παιδιών τα πάντα παίρνουν μεγαλύτερες διαστάσεις.. Συμφωνώ με το μελοκανελάκι μας! Μπράβο σου, μακάρι να το έκαναν και άλλες μητέρες αυτό..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς αυτό χρειάζεται ...¨ΟΡΙΑ. Και θα παίξει και στον υπολογιστή, και θα παίξει και playstation αλλά όλα με μέτρο και σύμφωνα με την ηλικία τους πάντα!

      Διαγραφή
  4. O μεγάλος μου γιός έχει ακριβώς την ίδια ηλικία με τον δικό σου...και την ερώτηση αυτή την άκουσα εδώ και ένα χρόνο περίπου,αλλά η απάντηση ήταν όχι κι από μένα και είμαι κατηγορηματική σε αυτό.
    Τον βάζω στον υπολογιστή επιλεκτικά και για λίγο βάζοντάς του εγώ κάτι να δει ή να παίξει,αλλά μέχρι εκεί...έχει καιρό για αυτά και ακόμα δεν είναι η ώρα να μάθει...
    Το καλό είναι ότι δεν πολυσκοτίζεται,γιατί καθότι είμαστε και επαρχία,έχει ευτυχώς ακόμα το προνόμιο να παίζει στη γειτονιά,στις αλάνες και στην πλατεία με τους φίλους του και αυτό το προτιμώ γιατί είναι και ότι πιό υγιές για ένα παιδί...
    Να σου ζήσει Βάσια μου...φιλάκια πολλά :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Είσαι πολύ τυχερή που ζεις επαρχία , στον καθαρό αέρα !! Μακάρι να μπορούσα κι εγώ! ... Αυτό κάνω κι εγώ, τον βάζω να παίξει κανένα παιχνιδάκι στη χάση και στη φέξη και μέχρι εκεί... Άσε που του έχω πει πως το λαπ τοπ το έχω για το γράψιμο και το χρειάζομαι, κι αν πάθει εμπλοκή θα χάσω όλα όσα έχω γράψει κι έτσι δεν το πολυακουμπάει από φόβο μην γίνει καμιά βλακεία και χάσω αρχεία. Οπότε έχω λίγο το κεφάλι μου ήσυχο! Όσο για το facebook και η δική μου απάντηση ήταν όχι, δεν το συζητώ ! Αργότερα, πολύ αργότερα! ... Φιλιά και σε σένα και στα παιδάκια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή