Τα βιβλία είναι τροφή ... κι έτσι πρέπει να είναι!

Καλημέρα φίλοι μου!

Τον τελευταίο καιρό όπως όλοι γνωρίζετε , έχω μπει κι εγώ στο ράφι! ...Του βιβλιοπωλείου εννοώ! Το βιβλίο μου κυκλοφόρησε και άρχισε μια διαδρομή για μένα που μου έδωσε πολλές πρωτόγνωρες εμπειρίες, γνώσεις, αλλά και προβληματισμούς. Και θα εξηγήσω τί εννοώ. Στα πλαίσια της προβολής του βιβλίου, βρέθηκα σε συζητήσεις, σε συνεντεύξεις, αλλά και σε ομάδες αναγνωστών στο facebook ή σε διάφορα blogs. Βρέθηκα επίσης σε εκθέσεις βιβλίου από την πλευρά του δημιουργού όμως αυτή τη φορά. Μέσα σε όλη αυτή τη διαδρομή είχα την ευκαιρία να ακούσω χιλιάδες γνώμες, να δω από κοντά ΤΙ διαβάζουν οι Έλληνες, ΤΙ προωθούν οι βιβλιοπώλες, ΤΙ θεωρείται καλό βιβλίο, ΤΙ "πουλάει" και ΤΙ όχι και τόσο! ... Διαφωτιστική πορεία από την μια, αιτία άγχους από την άλλη. Γιατί δεν μπορούσα φυσικά να αποφύγω τις σκέψεις άγχους του στιλ "Το δικό μου βιβλίο που ανήκει;" "Αρέσει;" , "Θα πάει καλά;" "Θα πουλήσει;" , "Και ..Αν πάει καλά, και πουλήσει πολλά αντίτυπα, αυτό σημαίνει ίσως πως δεν είναι τόσο ποιοτικό;"  ... Λογικό να σκεφτείτε πως δεν υπάρχει λόγος για τόσο μεγάλο άγχος, όμως πιστέψτε με , με τόσα που είδα και άκουσα, μπερδεύτηκα , ταράχτηκα, έπαθα μια σύγχυση! Φανταστείτε πως για το ίδιο βιβλίο (το δικό μου), άκουσα από βιβλιοπώλες τα εξής "Αν σας αρέσει η Λένα Μαντά, και η Χρυσιήδα Δημουλίδου πάρτε και αυτό είναι στην ίδια  κατηγορία" και "Αν ψάχνεται αισθηματικό , έχω να σας προτείνω αυτό!" και "Αν δεν σας αρέσουν τα αισθηματικά, πάρτε αυτό , είναι διαφορετικό." και "Αυτό είναι για σένα, που σου αρέσουν τα "βαριά", και οι ξένοι..Αυτό θα σου αρέσει!" .... Διαφορετικές γνώμες , από διαφορετικούς βιβλιοπώλες αλλά... ΓΙΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ΒΙΒΛΙΟ!  Εννοείται πως τους ευχαριστώ πολύ τους ανθρώπους για την προώθηση , αλλά καταλαβαίνετε... Όντας καινούρια σε αυτό το χώρο, προσπαθώ κι εγώ να βρω το στίγμα μου , το που ανήκω!  Να καταχωρηθώ κάπου τέλος πάντων , να ξέρω τι είναι αυτό που έχω γράψει, αισθηματικό, γλυκό, πικρό, κοινωνικό, σκληρό, ποιοτικό, δραματικό, χιουμοριστικό, προβληματισμού, αναζήτησης, ξαπλώστρας, τσίχλα μυαλού, βαρύ πεπόνι, πεπονόφλουδα;;;  ΟΥΦ μπέρδεμα!
 Κι από τη μια να διαβάζω γνώμες από αξιόλογα μυαλά της blogόσφαιρας περί λογοτεχνίας, και ότι στις μέρες μας έχει προσβληθεί από το μικρόβιο που λέγεται εμπόριο , κι ότι τα βιβλία που "πουλάνε" δεν είναι λογοτεχνία, και από την άλλη να βλέπω βιβλία στις καταστάσεις των ευπώλητων , και να μην ξέρω τι να ευχηθώ! Να μην ξέρω , τελικά ΤΙ είναι το βιβλίο μου, αλλά και ΤΙ ΘΕΛΩ να είναι!! .... Έζησα ένα εσωτερικό δράμα και μην σας φαίνεται καθόλου αστείο, ως σκεπτόμενος άνθρωπος  τα φιλτράρω όλα , δεν θέλω να έχω ψευδαισθήσεις και θέλω να ξέρω α κ ρ ι β ώ ς τι μου γίνεται , έτσι ώστε να προσδιορίζω εκ νέου τον χάρτη μου , αν αυτός κρίνω πως δείχνει λάθος δρόμο!

Ύστερα χαλάρωσα...
Έπεσα στο γράψιμο του δεύτερου βιβλίου μου , έπεσα με ορμή μέσα του και ως εκ του θαύματος... Δεν με ένοιαζε πια να βρω που ανήκει το πρώτο, αλλά που θα ανήκει το δεύτερο, το τρίτο, το τέταρτο... ΣΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ... Και θα είναι -όπως και το πρώτο- λογοτεχνία για κάποιους, αισθηματικό για κάποιους άλλους, βαρύ, ελαφρύ, γλυκό, πικρό, κατάθεση της ψυχής μου και ας κριθεί από το κοινό.. Ο δρόμος χαράχτηκε και η πορεία θα δείξει !... Έτσι κι αλλιώς η απόλαυση του να γράφεις, δεν συγκρίνεται με καμιά κριτική, και σας το λέω πολύ έντιμα!
Όσο για τις κατηγορίες των βιβλίων εγώ θα πω αυτό που κατάλαβα σήμερα το πρωί. Το συμπέρασμά μου.
 ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΜΥΑΛΟΥ. Όπως το σώμα μας έχει ανάγκη από διάφορες ομάδες τροφών για να είναι υγιές, και χρειάζεται την καλή διατροφή, την γνωστή πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής, έτσι και το μυαλό μας χρειάζεται μια πυραμίδα σωστής διατροφής. Και να παίρνει τροφή από όλες τις ομάδες, έτσι ώστε να λειτουργεί όσο καλύτερα γίνεται!
Κι όπως το σώμα μας , δεν γίνεται να τρέφεται μόνο με χάμπουργκερ , μπύρες , γαλακτομπούρεκα και τσίχλες, αλλά ούτε μόνο με όσπρια, λαδερά, ψάρια, φρούτα και λαχανικά... Έτσι και το μυαλουδάκι μας χρειάζεται απ΄όλα ! Θέλει και τα βιβλία γνώσης, και λίγη φιλοσοφία, και ποίηση, και λογοτεχνία κλασική, και μοντέρνα, και την τσιχλίτσα του πότε πότε να κάνει και τσιχλόφουσκες! Μυαλό είναι αυτό, χρειάζεται ποικιλία για να είναι δραστήριο! Μην βιάζεστε να απορρίψετε εκ προοιμίου αν δεν δοκιμάσετε μια τροφή, είτε του σώματος είτε του πνεύματος.
  Βάλτε ποικιλία στη ζωή σας, μην είστε αφοριστικοί! Δοκιμάστε να διαβάσετε ακόμη κι αυτό που δεν θα επιλέγατε ποτέ , μόνο έτσι θα ενεργοποιηθεί αυτό το μαγικό κατασκεύασμα που λέγεται μυαλό. Όπως μαγειρεύετε και τρώτε απ΄όλα, έτσι φτιάξτε και τη λίστα με τα βιβλία που θα διαβάσετε... Θέλετε να σας πω -το έχω πει σε προηγούμενη ανάρτηση- τι είχα διαβάσει μια φορά που με είχε πιάσει τον πολύ "διαβαστερό" μου;  Μέσα σε μια εβδομάδα είχα διαβάσει την "Μεταμόρφωση" του Κάφκα, "τις 50 αποχρώσεις του γκρί" και το ''Αίμα" του Μπελ Μπελ (θεατρικό) .Τρία εντελώς διαφορετικά βιβλία. Και ναι, δεν μου άρεσαν καθόλου οι "πενήντα αποχρώσεις" αλλά δεν έπαθα τίποτα που το διάβασα! Αντιθέτως, είδα και έναν άλλο τρόπο γραφής, και σκέψης. Κάτι αποκόμισα!
 Βγάλτε από το μυαλό σας πως υπάρχουν ΚΑΚΑ και ΚΑΛΑ βιβλία, και παγιωμένες αντιλήψεις που λένε "Αυτό που "πουλάει" είναι καλό!" ή "Τα ευπώλητα είναι άχρηστα"... Ούτε το ένα ισχύει , ούτε το άλλο!
Τα βιβλία είναι τροφή και έτσι πρέπει να τα βλέπουμε..  Σίγουρα έχουμε και προσωπικές προτιμήσεις όμως καλό είναι να μην είμαστε εμπαθείς και μονοδιάστατοι!
Διαβάστε... Όχι μόνο τώρα που είναι καλοκαίρι, όλο το χρόνο! ΔΙΑΒΑΣΤΕ ! Κάνει μόνο καλό!
Όσο για μένα και το προσωπικό μου δράμα για το που ανήκει το βιβλίο μου, σε ποια κατηγορία και αν θα πάει καλά, τώρα που ηρέμησα και καταλάγιασε το άγχος μέσα μου,  βλέπω ξεκάθαρα ... Πως δεν έχω απάντηση! Σε πέντε χρόνια θα ξέρω...  Μέχρι τότε έχω πολλά πράγματα να κάνω ... ΚΑΙ ΝΑ ΓΡΑΨΩ βεβαίως βεβαίως!


SHARE

Βάσια Ακαρέπη

  • Image
  • Image
  • Image
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου